Ekologiczna Szkoła Podstawowa nr 22 z Oddziałami Integracyjnymi w Zielonej Górze

Lekki tornister to zdrowe plecy

O czym warto pamiętać.

Źródło informacji, materiały. Zalecenia dotyczące tornistrów szkolnych: https://www.gov.pl/web/gis/zalecenia-dotyczace-tornistrow-szkolnych

Prawidłowo dobierz tornister!

Każdy uczeń powinien mieć plecak/tornister dostosowany do masy ciała dziecka, co pozwoli uniknąć deformacji układu kostnego

Waga tornistra nie powinna przekraczać 10%-15% masy ciała dziecka!

Rodzicu!

  • Zwracaj uwagę przy zakupie tornistra/plecaka na wygląd, rodzaj tworzywa oraz oceniaj ciężar wagowy w proporcji do masy ciała dziecka.
  • Zwracaj uwagę przy zakupie na rodzaj materiału, z jakiego wykonane są przybory szkolne ( zeszyty, piórniki itp.);
  • Ucz dzieci od pierwszej klasy racjonalnego pakowania tornistra/plecaka, usuwania niepotrzebnych rzeczy;
  • Ucz dzieci noszenia tornistrów/plecaków na plecach a nie na jednym ramieniu, czy w ręce;
  • Ucz dzieci prawidłowej postawy ciała w czasie odrabiania lekcji, pracy przy komputerze i oglądaniu telewizji;
  • Dbaj o prawidłową postawę ciała, w ławce szkolnej, w czasie odrabiania lekcji, pracy przy komputerze i oglądaniu telewizji.

Uczniu!

  • Codziennie pakuj tornister/plecak zgodnie z rozkładem zajęć lekcyjnych w szkol;.
  • Zostawiaj w szafce część przyborów szkolnych.
  • Nie noś zbędnych rzeczy
  • Zakładaj tornister na oba ramiona

Nauczycielu!

  • Zwracaj uwagę uczniom na prawidłowe noszenie tornistra/plecaka;
  • Przypominaj o pozostawieniu części przyborów w szkole.
  • Ustal z uczniami jakie podręczniki i pomoce dydaktyczne będą potrzebne w następnym dniu.
  • Przeprowadź instruktaż pakowania tornistra/plecaka.

Dyrektorze!

  • Zadbaj o miejsce do pozostawiania części przyborów w szkole.
  • Planuj równomierne obciążenie zajęciami lekcyjnymi
     w poszczególnych dniach tygodnia.

Tornister powinien być!

  • Wyposażony w szerokie i regulowane szelki.
  • Mieć sztywną tylną ściankę przylegającą do pleców.
  • Być wykonany z lekkich materiałów.
  • Być dostosowany do wzrostu i budowy ciała.

EKOLOGICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 22 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W ZIELONEJ GÓRZE

© Mariusz Szpakowicz